Søgne skole- og idrettssenter

Oppvekst i Norge
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Oppvekst i Norge
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • Ø
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2010
Noter
  • Boka Oppvekst i Norge kom første gang ut i 2003. Nå, etter sju år, foreligger en sterkt revidert ny utgivelse. Boka gir en grundig innføring i teorier både om barn og unges sosialisering, og barn og unges posisjon i det moderne samfunnet. Kjønn, etnisitet og sosial ulikhet er gjennomgående temaer. Ellers omhandler boka temaer som nye familieformer, skole og etablering, livsstil, jamnaldermiljø, bruk av digitalisert informasjonsteknologi, fattigdom, marginalisering og utsatte grupper. Boka henvender seg til dem som er opptatt av barn og unges oppvekst, og som trenger en samlende framstilling av ulike teoretiske perspektiver og empirisk kunnskap. Det gjelder forskere i feltet, studenter, ansatte i offentlig forvaltning, og alle som arbeider med barn og unge.
ISBN
  • 978-82-7935-292-1
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*00001557nam  22002891  4500
*0019991
*008100520s2010    no     ar         00nob 9
*015  $a150117673$bBokbasen AS
*019  $bl
*020  $a978-82-7935-292-1$bh.
*025  $a9788279352921
*040  $aBokbasen AS
*0823 $a305.23$zh$25/nor
*090  $dØ
*10010$aØia, Tormod$d1948-$8m
*24510$aOppvekst i Norge
*250  $a2. utg.
*260  $aOslo$bAbstrakt$c2010
*300  $a356 s.$c23 cm
*520  $aBoka Oppvekst i Norge kom første gang ut i 2003. Nå, etter sju år, foreligger en sterkt revidert ny utgivelse. Boka gir en grundig innføring i teorier både om barn og unges sosialisering, og barn og unges posisjon i det moderne samfunnet.   Kjønn, etnisitet og sosial ulikhet er gjennomgående temaer. Ellers omhandler boka temaer som nye familieformer, skole og etablering, livsstil, jamnaldermiljø, bruk av digitalisert informasjonsteknologi, fattigdom, marginalisering og utsatte grupper.   Boka henvender seg til dem som er opptatt av barn og unges oppvekst, og som trenger en samlende framstilling av ulike teoretiske perspektiver og empirisk kunnskap. Det gjelder forskere i feltet, studenter, ansatte i offentlig forvaltning, og alle som arbeider med barn og unge.
*650 0$aBarndom$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aBarndom$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aSosialpedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aSosialpedagogikk$2Bokbasen AS$9nno
*651  $aNorge$2Bokbasen AS$9nob
*651  $aNoreg$2Bokbasen AS$9nno
*70010$aFauske, Halvor$eforf.$8m
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig TangvallFor ansatte