Forfatter
Tittel Bærekraftig utvikling i skolen
Språk
Hylleplassering
Klassifikasjon
Emne
År
Noter Bærekraftig utvikling skal gi en helhetlig forståelse av vår tids store utfordringer og være hele skolens anliggende. Klimakrise, redusert mangfold, ulikheter i levekår, fattigdom, økende sult, migrasjon, konflikter, økonomiske endringer og pandemier er eksempler på globale hovedutfordringer vi står ovenfor. Hvordan vi håndterer disse, vil få store konsekvenser for framtiden. Det er i lys av dette vi kontinuerlig bør spørre oss selv hva det er som bør være skolens viktigste formål og innhold. Hva er det viktigste elever i dag trenger å lære for i morgen? At bærekraftig utvikling nå gjennomsyrer læreplanverket er et tydelig svar på dette spørsmålet. Denne boken viser hvordan det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling er integrert i Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020 (LK20).
ISBN
Tilgjengelige
Venteliste
*00001743nam 22003011 4500
*00110692
*008200518s2020 no ar 00nob 9
*015 $a150349155$bBokbasen AS
*019 $bl
*020 $a978-82-8372-196-6$bheftet
*025 $a9788283721966
*040 $aBokbasen AS
*0820 $a370.115$zh$223/nor
*0821 $a370.11$zb$223/nor
*090 $c370.11$dK
*10010$aKlein, Judith$d1976-$jNO$0(NO-TrBIB)1585570378454$8f
*24510$aBærekraftig utvikling i skolen$cJudith Klein
*250 $a1. utgave
*260 $aOslo$bPedlex$c2020
*300 $a86 sider$billustrasjoner$c24 cm
*520 $aBærekraftig utvikling skal gi en helhetlig forståelse av vår tids store utfordringer og være hele skolens anliggende. Klimakrise, redusert mangfold, ulikheter i levekår, fattigdom, økende sult, migrasjon, konflikter, økonomiske endringer og pandemier er eksempler på globale hovedutfordringer vi står ovenfor. Hvordan vi håndterer disse, vil få store konsekvenser for framtiden. Det er i lys av dette vi kontinuerlig bør spørre oss selv hva det er som bør være skolens viktigste formål og innhold. Hva er det viktigste elever i dag trenger å lære for i morgen? At bærekraftig utvikling nå gjennomsyrer læreplanverket er et tydelig svar på dette spørsmålet. Denne boken viser hvordan det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling er integrert i Læreplanverket for Kunnskapsløftet 2020 (LK20).
*650 0$aPedagogikk$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aPedagogikk$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aBærekraftig utvikling$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aBerekraftig utvikling$2Bokbasen AS$9nno
*650 0$aMiljøvern$2Bokbasen AS$9nob
*650 0$aMiljøvern$2Bokbasen AS$9nno
*90010$aKlein, Judith Svedjan$zKlein, Judith$jNO
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her
for bli den første til å gi din mening